skip to Main Content

6 navika koje se čine lošima, ali su zapravo dobre

Naše svakodnevne navike, čak i one najmanje, uvelike utječu na naš život i naše zdravlje. Neke od njih podižu kvalitetu našeg života dok je druge snižavaju. Premda se većina nas svojski trudi riješiti svojih loših navika one su i dalje dio nas. Srećom, neke “loše” navike zapravo su – dobre!

1. Uživanje u žvakaćim gumama

Rezultati brojnih istraživanja pokazali su da uživanje u žvakaćim gumama zapravo pospješuje pamćenje, smanjuje stres te poboljšava pažnju i koncentraciju. Pojedinci koji tijekom polaganja ispita žvaču žvakaću gumu uživaju za 24% bolje pamćenje u odnosu na ostale. Isto tako, rezultati jednog drugog istraživanja pokazali su da žvakanje žvakaćih guma smanjuje razinu hormona kortizola u organizmu.

2. Igranje videoigara

Akcijske videoigre pomažu nam brže procesuirati informacije iz okoline što za posljedicu ima brže reflekse i brže donošenje odluka. Osim toga, istraživanja su pokazala da uživanje u videoigrama pospješuje sposobnost učenja. Naravno, sve ovo vrijedi samo za akcijske videoigre brzog tempo.

3. Psovanje

Većina nas složit će se kako je psovanje loša navika koje bi se valjalo riješiti. Ipak, rezultati nekih istraživanja pokazali su da psovanje zapravo pomaže otpuštanje stresa i osjećaja frustriranosti.

4. Neurednost

Neurednost je često odraz loše organizacije, ali i kreativnosti. U sklopu jednog američkog istraživanja dvije skupine ispitanika od kojih su jednu sačinjavali dobro organizirani pojedinci, a drugu neuredni smješteni su u dvije sobe. Od ispitanika je zatim zatraženo da smisle alternativne načine na koje je moguće iskoristiti tenisku lopticu. Druga, neuredna, skupina bila je mnogo kreativnija u svojim odgovorima.

5. Dugo spavanje

Dugo spavanje nije uvijek odraz lijenosti. Naime, istraživanja su pokazala da rano buđenje nije pretjerano zdravo za organizam. Jutarnje ptice imaju povećani rizik obolijevanja od srčanih bolesti, začepljenih arterija te visokog krvnog tlaka.

6. Tračanje 

Tračanje je bez sumnje nepoželjna navika, ali rezultati nekih istraživanja pokazali su da ono ipak može biti i pozitivno. Tračanje pomaže stvaranje prijateljstava te ublažava stres i anksioznost.

Back To Top