skip to Main Content

Depresija – koje namirnice pomažu, a koje ne?

U današnje vrijeme depresija je raširenija nego ikada. Ipak, velika većina nas nije u stanju prepoznati prve simptome ove opake bolesti. Upravo iz ovog razloga veoma je važno ne samo naučiti prepoznati depresiju već i naučiti kako se od nje možemo obraniti.

U nastavku ti donosimo nekoliko namirnica koje pomažu, odnosno odmažu u borbi protiv depresije!

Serotonin je ključan igrač u cijeloj ovoj priči. Većina nas vjeruje kako se serotonin proizvodi samo u našem mozgu, ali to baš i nije točno. Naš mozak proizvodi tek 10% serotonina koji se nalazi u našem organizmu. Ostatak serotonina sintetizira se iz stanica probavnog sustava. Ukratko, namirnice koje konzumiramo uvelike utječu na količinu serotonina u organizmu.

Depresija i namirnice koje trebaš izbjegavati:

Rafinirani šećer – ubrzani rast i pad razine šećera u krvi izravno je povezan s naglim promjenama raspoloženja, a može dovesti i do biokemijskog disbalansa u organizmu.

Umjetna sladila – ova sladila sprječavaju proizvodnju serotonina u organizmu te mogu dovesti do promjenjivog raspoloženja, glavobolje ili nesanice.

Trans masti – začepljuju arterije te na taj način sprječavaju krv da dođe do našeg mozga.

Alkohol – alkohol je vjerojatno najpoznatiji depresor  središnjeg živčanog sustava.

Kofein – može prouzročiti probleme sa spavanjem te loše raspoloženje, kao i pojavu anksioznosti ili iritabilnosti.

GMO hrana – ove su namirnice otporne na bakterije što može naštetiti crijevnoj flori koja je jedan od glavnih faktora u proizvodnji određenih aminokiselina kao što je triptofan.

Depresija i namirnice koje će ti olakšati cijelu situaciju:

Dobre bakterije – fermentirane namirnice odličan su izvor dobrih bakterija, a pogotovo ako ih sam/a pripremiš te na taj način izbjegneš prekomjerne količine soli i octa.

Vitamini i minerali – antioksidansi, karotenoidi vitamin C te vitamini B skupine uvelike utječu na naše raspoloženje što znači da ti nema druge nego okrenuti se voću i povrću!

Čokolada – čokolada povećava razinu hormona sreće u našem organizmu. Naravno, samo ako se radi o neprocesuiranoj čokoladi koja obiluje raznim mineralima.

Omega 3 masne kiseline – omega 3 masne kiseline jedan su od najvažnijih čimbenika kada je u pitanju zdravlje mozga i regulacija raspoloženja. Riba, chia sjemenke i orašasti plodovi samo su neke od namirnica koje obiluju omega 3 masnim kiselinama!

Začinsko bilje – ovo bilje u stanju je uvelike ublažiti simptome depresije. Gospina trava vjerojatno je najpoznatiji začin kada je u pitanju liječenje depresije, ali i ublažavanje simptoma anksioznosti, nesanice i slično.

Back To Top