skip to Main Content

Je li pametno spavati bez odjeće?

Ako je vjerovati posljednjem istraživanju na ovu temu čini se da spavanje bez odjeće nije samo seksi već i dobro za naše zdravlje.

Kvaliteta sna

Rezultati jednog australskog istraživanja ukazuju na korelaciju između određenih tipova nesanice i loše regulacije tjelesne temperature tijekom noći. Ukratko, trajanje faze dubokog sna uvelike ovisi o stabilnosti tjelesne temperature.

Nizozemski znanstvenici odlučili su testirati ovu teoriju uz pomoć nekoliko dobrovoljaca i toplinsko izoliranih objekata namijenjenih snižavanju tjelesne temperature. Pojedinci kojima je na ovaj način umjetno snižena tjelesna temperatura više su vremena provodili u dubokom snu od ostalih te se tijekom noći nisu budili.

Iz ovog se istraživanja može izvući zaključak da višak pokrivača može dovesti do problema sa spavanjem. S druge strane, nago spavanje dopušta tijelu da samo regulira svoju temperaturu što rezultira kvalitetnijim i zdravijim snom.

Razina kolesterola

Prirodno hlađenje organizma tijekom noći može dovesti do smanjivanja razine kolesterola u krvi. Hormon kortizol odgovoran je za mnoge nepravilnosti do kojih u organizmu dolazi, između ostalog i za pojavu visokog krvnog tlaka, kolesterola, slabe kvalitete sna te povećanog apetita.

Sve ovo može dovesti do hormonalnog disbalansa u organizmu te oslabljenog imuniteta. Dok spavamo razina kortizola u našem organizmu je najniža premda se nakon 2 sata ujutro kortizol ponovno počinje pojačano lučiti kako bi se tijelo pripremilo za novi dan.

Stimulacija proizvodnje hormona koji usporava starenje 

Ako je temperatura sobe u kojoj se nalazimo veća od 21 stupnja naš organizam prestaje proizvoditi melatonin. Melatonin se proizvodi tijekom spavanja u potpunom mraku, a kako tjelesna temperatura pada tako se i proizvodnja melatonina povećava. Što duže spavamo to više melatonina, ali i nekih drugih korisnih hormona, proizvedemo.

Stimulacija proizvodnje oksitocina

Oksitocin je posebno snažan hormon koji uvelike utječe na naše raspoloženje, a zove ga se i hormonom ljubavi. Oksitocin se izlučuje tijekom orgazma te uvelike utječe na razinu stresa i jačinu depresije. Ako ti i tvoja bolja polovica noću spavate goli i jedno uz drugo interakcija vaših tijela dovodi do pojačane proizvodne oksitocina. Osim toga, postoji dobra šansa da će se jedno od vas tijekom noći nesvjesno uzbuditi i probuditi te početi nježno ljubiti ono drugo…

Back To Top