skip to Main Content

Kako se dobro naspavati? Ovo su 3 zlatna pravila

Dobar i kvalitetan san nužan je preduvjet dobrom zdravlju i produktivnosti. Stručnjaci savjetuju oko 7.5 sati sna dnevno. Ipak, koliko se nas može pohvaliti tom brojkom?

Čak i oni među nama koji mogu odvojiti toliko vremena na spavanje najčešće ne uživaju kvalitetan san!

Sve je ovo najvećim dijelom posljedica brzog tempa života potaknutog brzim razvojem tehnologije, ali i naše potrebe da se nakon napornog radnog dana malo i zabavimo zbog čega naš san nerijetko pati.

Zanima te kako se dobro naspavati? Savjetujemo ti da počneš s ovim malim koracima koji će ti sigurno pomoći podići kvalitetu sna.

1. Potrudi se lijegati i buditi se u isto vrijeme svakoga dana 

Ako se počneš pridržavati određenog režima spavanja tvoj će se unutarnji sat s vremenom naviknuti na njega i više ti uopće neće trebati alarm. Vrijeme koje odabereš za odlazak na spavanje treba biti realno i u skladu s tvojim životnim stilom.

Ako ti svejedno bude potreban alarm da se ujutro probudiš to samo znači da trebaš početi lijegati ranije!

2. Pokušaj održati ritam spavanja čak i vikendom 

Svakome se od nas dogodilo da u subotu malo “zaružimo”, pa da nedjeljno jutro prespavamo. Ovo je loša navika s kojom je potrebno raskrstiti. Čak i da se vikendom budiš samo sat vremena kasnije nego tijekom radnoga tjedna to će svejedno dobrano zbuniti tvoj unutarnji sat.

Ako se nisi dovoljno naspavao/la tijekom noći to uvijek možeš nadoknaditi poslijepodnevnim drijemežom.

3. Izbjegavaj velike količine hrane i pića prije odlaska na spavanje

Ponoćni zalogaji ponekad zaista mogu djelovati veoma primamljivo, pogotovo tijekom vikenda, ali bit će najbolje da se odupreš njihovom zovu. Potrudi se večerati barem dva sata prije odlaska na spavanje i izbjegavaj jako začinjenu hranu. Namirnice bogate mastima teško se probavljaju i mogu ti otežati uranjanje u san.

Osim toga, pretjerana konzumacija tekućine prije spavanja također ti može pomrsiti planove. Naime, učestali odlasci na toalet mogu uvelike naštetiti kvaliteti sna.

Prilično je teško pridržavati se svih navedenih savjeta, a pogotovo osobama s promjenjivim dnevnim rasporedom i tonom obaveza. Ipak, ako želiš uživati bolji san i sve blagodati koje ti on donosi bit će najbolje da ih se počneš pridržavati koliko god je to u tvojoj moći!

Više korisnih savjeta možeš pronaći u ovim člancima:

Zlatno mlijeko – napitak za smirenje i ugodan san: dio 1.

8 savjeta koji će ti pomoći da zaspeš poput bebe

Back To Top