skip to Main Content

Najčešće zablude o zdravoj prehrani

Postoje tisuće i tisuće stručnjaka i savjeta o tome što bi trebali jesti, a što ne. Upravo zato u ovom članku donosimo ti najčešće zablude o zdravoj prehrani.

Ulje

Biljna ulja, a osobito maslinovo ulje, smatraju se niskokaloričnim proizvodima te boljim izvorima masnoća od životinjskih ulja i masti. Ipak, jedan gram ulja i jedan gram masti imaju identičnu kalorijsku vrijednost.

Samo su najkvalitetnija biljna ulja bolji izbor, a sve zahvaljujući nezasićenim masnim kiselinama kojima obiluju.

Voćni sokovi

Voćni sokovi kakve je moguće kupiti u trgovini sadrže veoma koncentrirani voćni ekstrakt dodatno obogaćen ogromnim količinama šećera, ali i umjetnih sladila koja su posebno štetna po naše zdravlje.

Ledeni čajevi i vode s okusom 

Ledeni čajevi sadrže jednaku (a ponekad i veću!) količinu šećera kao i voćni sokovi. Vode s okusom također sadrže aditive i šećer.

Upravo iz ovog razloga kupovnu vodu s okusom najbolje je zamijeniti s onom domaćom – sve što ti treba je malo svježe iscijeđenog limunovog soka, jedna litra vode i voće po želji! Isto tako, ako obožavaš ledeni čaj uvijek ga možeš napraviti kod kuće!

Javorov sirup

Šećer u bilo kojem obliku sadrži četiri kalorije po gramu. Javorov sirup stoga sadrži jednaku količinu kalorija kao i bijeli šećer. Jedina razlika je u tome što javorov sirup sadrži fruktozu koja je mnogo pogodnija za konzumaciju kada su dijabetičari u pitanju.

“Zdravi” kruh 

Određene se vrste kruha smatraju zdravima jer sadrže sjemenke i slično, ali to i dalje ne znači da takav kruh sadrži dovoljno vlakana. Pravi integralni kruh nešto je skuplji i teži, ali i mnogo ukusniji od, primjerice, običnog bijelog ili polubijelog kruha kojeg je moguće pronaći na svakom koraku!

Energetske pločice

Čak i one energetske pločice koje sadrže jednostavne šećere ubrzano povećavaju razinu glukoze (a ponekad i natrija!) u krvi. Upravo iz ovog razloga energetske je pločice najbolje zamijeniti šakom badema ili lješnjaka u kombinaciji s crnom čokoladom.

Pahuljice za doručak

Neovisno o tome preferiraš li čokoladne pahuljice ili neku zdraviju varijantu koja sadrži voće i orašaste plodove, većina pahuljica sadrži ogromnu količinu šećera i premalo proteina. Ipak, pahuljice od cjelovitog zrna u kombinaciji s jogurtom zajedno čine veoma zdrav doručak!

Back To Top