skip to Main Content

Najčešći prehrambeni uzroci hormonalnog disbalansa

Štitnjača je mala žlijezda koja kontrolira brojne procese u našem organizmu. Problemi u radu štitnjače za posljedicu obično imaju preveliku ili premalu proizvodnju hormona što može dovesti do neugodnih promjena u organizmu.

Nedovoljni unos masti

Podvrgavanje bilo kojoj dijeti uvijek je praćeno restrikcijama na prehrambenom planu. Određene dijete pretpostavljaju smanjeni unos masti, ali to i dalje ne znači da trebaš prestati konzumirati dobre masti. Dobre masti pospješuju rad i zdravlje mozga i štitnjače, a njima obiluju namirnice kao što su maslinovo ulje, jaja, mliječni proizvodi, meso i riba.

Pretjerana konzumacija soje i sojinih proizvoda 

Soja sadrži mnogo mikroelemenata i vitamina što je čini odličnom zamjenom kada su u pitanju namirnice životinjskog podrijetla. Ipak, prekomjerno konzumiranje soje može dovesti do usporenog rada štitnjače. Usporeni rad štitnjače rezultira smanjenom apsorpcijom jodi u organizam što može dovesti do mnogih problema sa zdravljem. Upravo iz ovog razloga soju ne bi trebalo konzumirati u velikim količinama. Umjesto toga, potrebno ju je djelomično zamijeniti namirnicama bogatih jodom kao što su razno povrće, voće i plodovi mora.

Pretjerana konzumacija zelenog lisnatog povrća

Američki znanstvenici otkrili su da pretjerana konzumacija sirovog zelenog lisnatog povrća može uvelike utjecati na rad štitnjače. Upravo iz ovog razloga ne preporučuje se pretjerana konzumacija namirnica kao što su zelje ili špinat, pogotovo ako patiš od deficita joda u organizmu. Umjesto toga, bit će najbolje da povećaš konzumaciju cikle, rajčice i celera.

Pretjerani unos kofeina

Većina nas svoj dan voli započeti šalicom vruće kave i to je sasvim uredu. Ipak, kava i određeni čajevi sadrže kofein koji povećava razinu kortizola u organizmu koji uvelike utječe na rad štitnjače te metabolizam. Isto tako, ako primijetiš probleme s radom štitnjače bit će najbolje da smanjiš konzumaciju čokolade, energetskih napitaka te gaziranih sokova koji sadrže kofein.

Pretjerana konzumacija maslaca ili margarina

Maslac obiluje kolesterolom koji može dovesti do problema s radom štitnjače. S druge strane, maslac sadrži i mnoge korisne sastojke, a ovo ga razlikuje od margarina koji je pretrpan trans mastima koje štete endokrinom te kardiovaskularnom sustavu.

 

Back To Top