skip to Main Content

Namirnice koje pogoršavaju probleme sa štitnjačom

Štitnjača utječe na funkcioniranje mnogih organa u našem organizmu i veoma je bitna kada je u pitanju naše fizičko zdravlje. Probleme sa štitnjačom moguće je držati pod kontrolom, ali za to je, između ostalog, potrebno pridržavanje određene prehrane.

Konzumiranje određenih namirnica u stanju je veoma pogoršati simptome uzrokovane nepravilnim radom štitnjače.

Alkohol

Alkohol utječe na proizvodnju te razine hormona koje štitnjača proizvodi. Osim toga, alkohol ima toksično djelovanje na štitnjaču, a konzumacija alkohola dovodi do smanjene apsorpcije hormona štitnjače u organizam. Najbolja stvar koju za sebe možeš napraviti ako patiš od problema sa štitnjačom jest – prestati piti.

Kava

Konzumacija kofeina također dovodi do smanjene apsorpcije hormona štitnjače. Pojedinci koje pate od problema sa štitnjačom nakon jutarnje kave doživjet će probleme izazvane abnormalnim razinama hormona štitnjače u organizmu.

Previše vlakana (grah, leća, mahune, razno povrće…) 

Vlakna su dobra za naše zdravlje, ali ni s čime ne treba pretjerivati. Ljudi srednje dobi trebali bi konzumirati između 20 i 35 grama vlakana dnevno. Prevelika konzumacija vlakana putem graha, mahuna i ostalog povrća uvelike utječe na rad našeg probavnog sustava što može dovesti do problema kada je u pitanju nadomjesna terapija hormonima štitnjače.

Gluten (kruh, tjestenina, riža) 

Konzumiranje glutena također može dovesti do problema kada je u pitanju nadomjesna terapija hormonima štitnjače. Najbolja stvar koju možeš napraviti jest savjetovati se s liječnikom koji će ti znati reći trebaš li ili ne konzumirati gluten.

Ako se ipak odlučiš na konzumaciju glutena veoma je bitno da odabereš proizvode od cjelovitog zrna. Osim toga, lijekove je potrebno konzumirati nekoliko sati prije unosa hrane bogate vlaknima kako dotična hrana ne bi utjecala na njihovu apsorpciju u organizam.

Brokula i cvjetača 

Obje biljke obiluju vlaknima, a to znači da mogu utjecati na proizvodnju hormona štitnjače ako patiš od manjka joda u organizmu. Probavljanje ovog povrća u stanju je u potpunosti zatomiti sposobnost štitnjače da iskoristi dostupan joj jod. Ipak, ako zaista voliš brokulu, cvjetaču i slično povrće uvijek ih možeš kuhati i jesti u malim količinama.

Problemi sa štitnjačom nisu najbolja stvar na svijetu, ali nisu ni najgora. Nadamo se da su ti neki od naših današnjih savjeta pomogli. Uvijek je veoma važno brinuti o svome zdravlju i osluškivati svoje tijelo. Sretno!

 

Back To Top