skip to Main Content

Ove namirnice potiču probavu i čiste probavni sustav

Debelo crijevo važan je organ u našem organizmu u kojem s vremenom može doći do pojave sedimentacije. S druge strane, vlakna su jedan od glavnih stimulatora čišćenja probavnog sustava.

Ako želiš dobro svom probavnom sustavu bit će najbolje da povećaš konzumaciju namirnica koje obiluju vlaknima!

Smeđa riža

Manje procesuirane žitarice poput smeđe riže i kvinoje uvelike pomažu zdravlje probavnog sustava. Smeđa riža obiluje hranjivim vlaknima, a njena redovita konzumacija smanjuje rizik od raka crijeva za oko 17%.

Grah i leće 

Ove namirnice također se mogu pohvaliti velikim količinama hranjivih vlakana. Osobe koje većinu svojih vlakana dobivaju iz biljnih izvora imaju oko 35% manji rizik od razvoja polipa u debelom crijevu. Rezultati nekih istraživanja pokazali su da redovita konzumacija mahunarki značajno smanjuje rizik od raka debelog crijeva.

Chia sjemenke

Samo dvije žlice chia sjemenki zadovoljavaju oko 40% preporučenog dnevnog unosa hranjivih vlakana. Hranjiva vlakna potiču metabolizam, sudjeluju u eliminaciji toksina i kolesterola te štite debelo crijevo na stančinoj razini.

Brokula, kelj i brusselska klica

Rezultati istraživanja pokazali su da redovita konzumacija kuhanog zelenog lisnatog povrća smanjuje rizik od raka debelog crijeva za oko 24%. Upravo iz ovog razloga trebaš se potruditi da barem trećinu tvog tanjura pokriva povrće kao što su brokula, kelj i brusselska klica.

Pastrva i sardina

Bolja probava nije moguća bez omega 3 masnih kiselina. Povećana konzumacija omega 3 masnih kiselina kojima obiluju ribe poput lososa, pastrve ili sardine značajno usporava rast stanica raka, a u stanju ih je i – uništiti!

Orasi

Orasi nisu samo ukusni i bogati hranjivim vlaknima već također sadrže i omega 3 masne kiseline koje pomažu očistiti probavni sustav. Rezultati istraživanja provedenih na životinjama pokazali su da redovita konzumacija oraha izravno doprinosi dobrom zdravlju probavnog sustava te smanjenju rizika od pojave tumora u debelom crijevu.

Ako želiš dugo uživati dobro zdravlje bit će najbolje da gore navedene namirnice počneš konzumirati u većim količinama. Vlakna čine dobro našem cijelom organizmu, ne samo probavnom sustavu!

Dobar tek!

Back To Top