skip to Main Content

Položaji spavanja – dobre i loše strane: 1. dio

Doktori tvrde da nam naš omiljeni položaj spavanja ponekad može ozbiljno narušiti zdravlje. Drugim riječima, ako patiš od nekih kroničnih zdravstvenih problema postoji velika vjerojatnost da bi ti promjena položaja u kojem spavaš godila.

Spavanje na boku

Znanstvenici su zaključili da spavanje na boku potiče eliminaciju toksina u cerebrospinalnoj tekućini. Ovaj položaj smanjuje učestalost glavobolja, a smanjuje i rizik od pojave Alzheimerove i Parkinsonove bolesti. Osim toga, spavanje na lijevom boku smanjuje osjećaj nagrizanja u grlu uzrokovanog želučanom kiselinom. S druge strane, spavanje na boku povećava pritisak na jetra.

U slučaju problema s probavom doktori preporučuju spavanje na lijevom boku. Ovaj položaj poboljšava cirkulaciju krvi i olakšava rad jednjaka i želuca. Kako bi ti leđa ostala u ravnom položaju postavi mali jastuk između nogu. Samim time smanjiti će se i pritisak na zglobove u nogama.

U slučaju problema s visokim krvnim tlakom i cirkulacijom krvi doktori preporučuju spavanje na desnom boku.

Spavanje na leđima

Spavanje na leđima najbolji je položaj za one koji imaju problema s bolovima u leđima i zglobovima. Također, ovaj položaj spavanja sprječava dizanje želučane kiseline. S druge strane, ako imaš problema s hrkanjem, apnejom u snu ili visokim krvnim tlakom spavanje na leđima nikako nije položaj za tebe.

U slučaju problema s hrkanjem stručnjaci preporučuju stavljanje jastuka ispod glave kako bi se zadržala ravnomjernost udisaja i izdisaja. U slučaju problema sa sinusima glavu je potrebno staviti na višu poziciju. Naravno, uvijek valja pripaziti i na to da pozicija u kojoj se spava ne stvara prevelik pritisak na vrat.

Slučaju učestalih bolova u leđima stručnjaci preporučuju spavanje s malim jastukom pod vratom, velikim jastukom ispod koljena te ručnikom kojeg valja omotati oko donjeg dijela leđa. U ovom položaju kralježnica uživa punu podršku, a i cirkulacija krvi može se neometano odvijati.

Back To Top