skip to Main Content

Promjene u tijelu nakon 3 dana nespavanja

Baš kao i hrana i voda, spavanje je obavezno za ljudski organizam. No iako je spavanje ključan faktor za funkcioniranje organizma sam fenomen spavanja još uvijek nije u potpunosti istražen čak ni nakon 100 godina istraživanja. Jedina stvar oko koje se stručnjaci slažu je da ljudsko biće ne može preživjeti bez spavanja.

Ljudi nemaju jednake navike spavanja. Naime, 60% ljudi spava između 6 i 8 sati dnevno, 35% nešto više od toga, a oko 5% ljudi spava manje od 6 sati dnevno.

Nesanica

Oko 40% ljudi je barem jednom u životu iskusilo nesanicu dok 15% ljudi zbog toga uzima tablete za spavanje. Žene su sklonije problemima sa spavanjem zbog razloga poput povećanog stresa, konzumiranja psihotropnih supstanci i fizioloških bolesti.

Posljedice nespavanja

Nakon jednog dana nespavanja osjećat ćeš simptome poput pospanosti, blage dezorijentacije i nedostatka koncentracije koji podsjećaju na stanje alkoholiziranost. Ako nastaviš proces nespavanja nakon 2-3 dana otkucaji tvog srca bit će poremećeni, a možda iskusiš i simptome poput glavobolje, spontanog padanja u san i pojavu vizualnih i slušnih halucinacija. Kronični nedostatak sna vodi ka smanjenju imuniteta i iscrpljenosti cijeloga tijela.

Granica izdržljivosti

Rekorder u namjernom nespavanju je Randy Gardner koji je izdržao čak 11 dana bez sna, barem što se tiče znanstveno potvrđenih podataka. Nije uzimao nikakve stimulanse niti iskusio dugotrajne fizičke posljedice. Međutim, ovakva vrsta eksperimenata je iznimno rijetka jer se ipak radi o etički dvojbenim istraživanjima.

Iako se službeno smatra kako osoba ne može umrijeti od nespavanja nedostatak sna povezan je s drugim stvarima koje mogu dovesti do smrti. Na primjer, 26-godišnji Kinez umro je nakon 11 dana bez spavanja jer je konstantno konzumirao alkohol, cigarete i kofein.

Spavanje u ciklusima

Od davnih vijeka ljudi su istraživali fenomen spavanja i njegove učinke na kreativnost, a neki poznati umjetnici imali su dosta neuobičajene navike spavanja. Na primjer, Leonardo da Vinci spavao je 30 minuta svaka 3 i pol sata,  Thomas Jefferson nikad nije spavao dulje od 2 sata u komadu, a Napoleon je spavao od ponoći do 2 ujutro i od 5 do 7 ujutro. Iako postoje razni slični primjeri liječnici ne preporučuju ovakav način spavanja.

Pročitaj više o navikama spavanja i njihovim utjecajima u sljedećim člancima:

Navike spavanja tajne su uspjeha ovih poznatih osoba

Znaš li kako san utječe na organizam?

Čaša vina prije spavanja za kvalitetan i zdrav san

Back To Top