skip to Main Content

Remeti li kasna tjelovježba ritam spavanja?

Jutra su postala zaista hladna i zato ti se ideja večernje tjelovježbe čini nekako privlačnijom, ali do tebe je dopro glas da kasna tjelovježba loše utječe na san? Možeš odahnuti jer rezultati nedavnog istraživanja pokazuju da tome nikako nije tako. Optimalna količina tjelovježbe uopće ne šteti kvaliteti sna. Ipak, razmak između vježbanja i odlaska u krpe trebao bi biti najmanje 4 sata.

Znanstvenici su otkrili da pojedinci koji vježbaju prije odlaska u zemlju snova uživaju dublji san u odnosu na pojedince koji ne vježbaju prije spavanja. Na kraju krajeva bilo kakva tjelesna aktivnost tijekom dana pomaže kvalitetu i zdravlje sna. S druge strane, kada su intenzivni treninzi u pitanju tu valja biti oprezan. Evo nekoliko savjeta kada je u pitanju vježbanje prije odlaska na spavanje:

Pilates

Opušteno rastezanje tijela pomoći će ti da zaboraviš na sve loše misli koje su ti tijekom dana motale po glavi. Pusti opuštajuću glazbu i prepusti se užitku. Ako ti je potrebna pomoć uvijek možeš potražiti neki poučni video na internetu ili se uputiti u obližnji pilates studio.

Joga

Ako ti se učinilo da je pilates opuštajuća aktivnost onda će te joga oboriti s nogu. Sve što ti je za jogu potrebno je – zid.  Sjedni uza zid prekriženih nogu, opusti svoje ruke i ostani u tom položaju barem 15 sekundi i već ćeš se osjećati puno opuštenije.

Rastezanje

I joga i pilates pomažu rastegnuti tijelo, ali od viška rastezanja glava ne boli. Rastezanje je istovremeno i veoma dobro za naše tijelo i veoma ugodno i opuštajuće.

Masaža

Uzmi tenisku lopticu i iskoristi težinu svoga tijela kako bi izmasirao, odnosno izmasirala, svoja leđa. Ukočena leđa često uzrokuju probleme sa spavanjem.

Meditacija

Mentalno zdravlje veoma je bitan dio života. Ako osjetiš potrebu pobjeći od svakodnevnih briga i stresa toplo ti preporučujemo meditaciju prije spavanja. Sve što ti je potrebno malo je mira i tišine te polumračna soba. Udobno se smjesti na podu i zatvori svoje oči. Usredotoči  se na svoj dah. Pokušaj meditirati otprilike 25 minuta dnevno, ali ako nemaš 25 minuta i 5 će biti dovoljno!

Back To Top