skip to Main Content

Znakovi koji ukazuju na manjak proteina u organizmu

Proteini su važan čimbenik svačije prehrane. Igraju veliku ulogu kada je u pitanju izgradnja mišića, rast kose i noktiju, a sudjeluju i u proizvodnji hemoglobina pomoću kojeg se prenosi kisik u organizmu.

U današnje vrijeme postoji snažna tendencija izbacivanja određenih namirnica iz prehrane stoga je veoma bitno moći prepoznati znakove nedovoljne konzumacije proteina.

Nedostatak energije

Proteini nam pružaju osjećaj sitosti te pomažu održati razinu šećera u krvi. Ako je razina šećera u krvi niska to će za posljedicu imati manjak energije o kojem treba voditi računa.

Problemi s koncentracijom

Nedovoljna konzumacija proteina rezultira problemima s koncentracijom. Proteini mozgu omogućuju da bude usredotočen na aktivnost kojom se bavi.

Slabost u mišićima

Ako počneš primjećivati da ti je postalo teže nositi vrećice nakon odlaska u trgovinu postoji velika vjerojatnost da je glavni krivac za takvo stanje tvoja prehrana. Nedostatan unos proteina rezultira slabošću mišića i drugog tkiva u organizmu. Oslabljivanje mišićne strukture u organizmu izravno je povezano sa snagom tijela!

Pojačano ispadanje kose

Proteini igraju veoma važnu ulogu kada je u pitanju rast i zdravlje kose. Ako primijetiš pojačano ispadanje kose vrijeme je da poradiš na svojim prehrambenim navikama i povećaš unos proteina.

Cjelodnevna iscrpljenost 

Cjelodnevna iscrpljenost i potreba za popodnevnim drijemežom često su usko povezane s nedovoljnom konzumacijom proteina. Manjak energije i motivacije često su posljedica nepravilne prehrane.

Osjećaj gladi

Konzumacija proteina uzrokuje osjećaj sitosti. Rezultati raznih istraživanja pokazuju da konzumacija proteina u sklopu doručka smanjuje potrebu za hranom tijekom ostatka dana.

Prehranu uvijek treba prilagoditi osobnom ukusu, ali veoma je bitno da ona ipak bude uravnotežena te da sadrži dovoljne količine svih za život nam važnih nutrijenata. Ako si kojim slučajem vegan ili veganka onda znaš da postoje alternative mesu kao što su leća, slanutak, kvinoja i slične namirnice.

 

Back To Top